Metly metlám! Psáno krví a sračkama, co život dal.

Výborný ročník 2010!

Rok 2010 byl velmi plodný  a můžeme ho při svých alkoholových sezeních bez debat považovat za vynikající ročník. Měl jsem tudíž silné nutkání podělit se s vámi o můj Top10 uplynulého roku. Avšak tento proces se ukázal být natolik komplexní a problematický pro mou osobu i přesto, že můj posluchačský režim je v průměru tak 30 desek na dva týdny. Takže když jsem zapojil veškeré síly a střízlivost, nasekal jsem to aspoň do 20-ti těch nejdůležitějších kousků minulého roku. Jelikož mi nenáleží psát zde kritiky na každou z nich, spokojte se aspoň s krátkými komentáři.

Rok 2010 byl především rokem velkých překvapení. Potěšily a překvapily výkony nových či „jiných“ záležitostí, ale také mnoho návratů velkých hvězd, kdy mnozí konečně opět za něco stojí.

Berte tento seznam spíš jako zábavu a doporučení od nadšeného a otrkaného posluchače toho, co by vám nemělo uniknout.

Nejsem velkým zastáncem článků s hromadou odkazů na youtube, ale tady se to výjimečně hodí. Aspoň si budete moct hned udělat obrázek. Tak věřím, že vás zaujme něco co jste doposud nepoznali ;D

1.Anathema – We’re Here Because We’re Here (Atmospheric Rock)

Titul prvního místa se vybíral opravdu těžko, ale tento skvost, na který jsme čekali 7 let, za to stojí.

.

2. Pain Of Salvation – Road Salt One (Progressive Rock)

Nikdy předtím jsem k Danielovým dílům nenašel cestu. Tentokrát byl proces jednodušší a výsledek stál opravdu za to.

.

3. Korn – Korn III – Remember Who You Are (Nu-Metal)

Korny jsem přestal sledovat od “Untounchables”. Opět si mě získali touhle peckou a dávám jim zasloužený bronz.

.

4. Star One – Victims Of The Modern Age (Space Progressive Metal)

Další mistrovské dílo Arjena Lucassena. Je vážně potřeba něco dodávat?

.

5. Ozzy Osbourne – Scream (Heavy Metal)

Můj „bůh“ mě v době  „Down To Earth“ dostal natolik, že jsem mu naplno podlehl. Od té doby to jen jebal. Konečně jsem na jeho práci opět hrdý.

.

6. Deftones – Diamond Eyes (Alternative Rock)

Deftones jsem nikdy nijak zvlášť nesledoval. Konečně se mi od nich něco líbí komplet, a to jak!

.

7. Kamelot – Poetry For The Poisoned (Symphonic Power metal)

Stejné to je s Kamelotama, fakt jen pár písniček. Tohle je konečně deska, kterou žeru celou.

.

8. ReVamp – ReVamp (Symfonic Metal)

Floor Jansen se po rozpadu After Forever postavila na vlastní nohy a natočila desku, u které  ji smekám.

.

9. James LaBrie – Static Impulse (Progressive Metal)

Dream Theater jsou sami o sobě jsou institucí, ale kromě “Octavarium” a “Train Of Thought” to není úplně můj šálek kávy. Jamesovy sólovky, to je něco jiného!

.

10. Alter Bridge – AB III (Hard Rock)

Odpadlíci z Creed a mistr za mikrofonem zrají jak víno. Třetí deska potvrzuje pozici velké kapely.

.

Druhou várku berte s očíslováním pouze orientačně, ale holt jsem  další tvrdě osekanou desítku nemohl vynechat. Ok, 21! ;D

.

11. Masterplan – Time To Be King (Power Metal)

Bůh číslo dvě. Deska je tím “nejhorším” od Masterplan, ale pořád je na letošním 11. místě. Jorn dělá z desky umění.

.

12. Stone Sour – Audio Secrecy (Alternative Metal)

Slipknoty nemůžu ani cítit, obě předchozí desky Stone Sour … žádný zázrak. Tohle ano!!

.

13. System Divide – The Conscious Sedation (Modern Melodic Death Metal)

Obrovské překvapení. Kontrast jako prase.Dva druhy ječáků a luxusní zpěvačka Miri, která nedávno opustila Izraelské Distorted.

.

14. Melechesh – The Epigenesis (Oriental Black Metal)

Zůstaneme u Izraele. Nejlepší seznamení s kultem Ashmediho. Neskutečná deska plná atraktivního black metalu a orientálních elementů.

.

15. Apocalyptica – 7th Symphony (Cello Heavy Metal)

Každá z jejich desek byla fajn. “Cult” je hold kult, ale  až teď můžu zase říct, že udělali výborné album.

.

16. Bullet For My Valentine – Fever (Melodic Death Metal)

Ano,vím, ti kokoti jsou občas i v Bravíčku. Konečně chápu proč. Tohle je vážně pecka ;D

.

17. Eluveitie – Everything Remains As It Never Was (Melodic Death Folk Metal)

Eluveitie jsou fenomén, který umí dělat dobré desky. Opravdu umí!

.

18. God Is An Astronaut – Age Of The Fifth Sun (Atmospheric Rock)

Zavřete oči a ponořte se do tohodle do nebes unášejícího díla. Heaven!

.

19. Pure Reason Revolution – Hammer And Anvil (Progressive Electronic Rock)

Ano, je tam elektronika, zní to skoro jak popík, ale tohle jsou vážně borci. Velké díky Zlatině Jeřábkové.

.

20. Triosphere – The Road Less Travelled (Progressive Heavy Metal)

Mladá kapela ze Švédska, hrající starý dobrý heavy metal, v čele s výtečnou zpěvačkou.

.

21. Yakuza – Of Seismic Consequence (Progressive Metal)

Další z progresivních tipů tohoto roku.

.

….a hybaj doplňovat znalosti ;D  ………strejda Ozzy

One response

  1. Pingback: 2011 by Ozzy « methalllblog

Zanechat Odpověď

