Metly metlám! Psáno krví a sračkama, co život dal.

Československá Superstar

Dnes jsem se rozhodl věnovat článek oné slavné talentové soutěži, která v poslední době opanovala obrazovky komerčních televizí snad v celém civilizovaném světě. Sice to ani v nejmenším nesouvisí s methalllem, nicméně byla by chyba ignorovat tento fenomén, který má u nás takový úspěch. Důkazem budiž to, že nyní probíhá už pátá řada této soutěže a stále má svoje pevné místo v nejatraktivnějším vysílacím čase. To na našich obrazovkách nemá obdoby.

Pokusím se o objektivní hodnocení. Předpokládejme, že nic o Superstar nevím, nikdy jsem ji neviděl a poprvé jsem si náhodou pustil záznam posledního dílu na internetu (budeme realisti, kdo má kurva čas zabíjet nedělní večer u Superstar, když má sedět v hospodě a koukat na hokej). Tak jdeme na to. Několik sekund poté, co zmáčknu play, už pičuju u reklamy, která nejde přetočit. Nějaký zkurvený hoper tam do mě hustí, že „s chytrým mobilem být superstar se dá, teďka všechno už se dá, dá, dá“. No to je teda moudro století. By mě zajímalo, jestli individuum, co vymyslelo tenhle slogan, mělo skutečně za cíl mě nasrat do takové míry, že jsem měl chuť si na něm vyzkoušet nějaké kung-fu přerážecí techniky. Reklama je konečně za mnou a já naivně doufám, že už ji nebudu muset absolvovat více. Po úvodní znělce mě kromě bodrého Leoše Mareše přivítají ječící osmi- až jedenáctileté kravky, přes které není slyšet vůbec nic, kromě těch dvanácti- a třináctiletých, které ječí ještě intenzivněji. Vypadá to, jako kdyby měly každou chvíli začít omdlévat a kolabovat – a ano, také se to už v jednom díle stalo, jak jsem se dočetl. Zjišťuji, že tyhle fanynky z nejfanatičtějších jsou koloritem celé soutěže. Pohled na ně mi připomněl jedno vyprávění Andera z Košíc, jak šel na nádraží přivítat svou tchýni (kdo ho nezná, vřele doporučuji) : „Boskam ju na pravu tvár, kvičí. Boskam ju na levu tvár, piští. Boskam ju na usta, duši še…. Já zabudol cigaretl’u v papuli.“ Další, co mě při pohledu na to předpubertální šílenství v prvních řadách napadá, je to, že pan Otakar T. jistě se zájmem sledoval Superstar pravidelně.

Je čas na prvního soutěžícího a pevně věřím, že mě vytrhne z letargie, do které jsem již stačil upadnout. Marně jsem doufal, že hned přijde na řadu nějaké hudební číslo. Místo toho se z nějakých mně neznámých důvodů musím dívat na to, kterak je soutěžící na pouti vsazen do nějaké adrenalinové atrakce a křičí, že „je to fakt na zblití“. Ano, to je pravda, je to na zblití. Jsem rád, že špatný pořad je alespoň schopen sebereflexe. Pak konečně přichází na řadu hudba – alespoň jsem v to doufal. Marně. Zoufalé vytí u ještě zoufalejší taneční „pecky“ mě opět zklamalo, načež mě konsternují řeči poroty o neskutečném talentu a potenciálu daného zoufalce. Za zmínku stojí porotce Patrik Vrbovský alias Rytmus. To, že vůbec sedí v porotě, už samo o sobě degraduje soutěž asi tak na úroveň Babicova kuchařského umění. Čo bysom vypichol na jeho adresu je snad akorát to, že s jeho „hudební“ produkcí nemá absolutně kredit hodnotit kteréhokoli soutěžícího, byť by byl sebehorší. Korunu tomu nasazuje božský Leoš, který přichází na scénu posléze. Není pochyb o tom, že je strašně vtipný a strašně pohotový a jeho slovní zásoba je strašně, strašně, ale fakt STRAŠNĚ bohatá. O obtloustlé moderátorce Tině snad ani nemá cenu mluvit. Zdá se, že vedle Mareše je v soutěži tak nějak do počtu.

No co už, třeba další soutěžící bude lepší, netrpělivě očekávám následující číslo, připraven přetrpět ječící děti, pouťovou vložku i Marešovy strašné hlody. Místo toho ale opět slyším „S chytrým mobilem být superstar…“ Přemýšlím, co bych provedl tomu zasranému hoperovi. Zatím nevím, ale nejspíš v tom bude figurovat železná tyč a 220 Voltů střídavého napětí. Kurva, vždyť mě zas tak reklamy nevadí a chápu, že na komerční televizi u soutěže tohoto typu s takovou sledovaností se stávají nutným zlem, ale tuhle příšernou vyjebanost snad nikdo nemůže myslet vážně.

Po reklamě nepřichází žádná změna. Trochu to zkrátím. Omdlévající krávy, pouťová atrakce k zblití, upocený zoufalec na place, kokot Rytmus, Marešovy blbé kecy, Tinina tlustá prdel, krávy, zblití, zoufalec, krávy, porota, krávy, Mareš, prdel, Rytmus, krávy, zblití, prdel, Mareš, krávy… „S chytrým mobilem….“. Kurva, hovno, čůrák, prdel, kozy, pojišťovák, zmrd, kunda, jebat, mrdat, Barbra Streisandová!!! Seru na železnou tyč, tohle už je na waterboarding, a pěkně dlouhý! Vztekle vypínám tu zkurvenou šaškárnu, beru brokovnici a jdu si ven ustřelit hlavu. Kurvadrát! Československo našlo Superškvár.

Přes tu kupu hnoje, kterou jsem právě vykydal na tuto soutěž, jsem chtěl skončit pozitivně. Jediný klad, který jsem na soutěži našel, jsou přece jen někteří soutěžící. Ačkoli drtivá většina z nich si jenom hraje na muzikanty a budou zapomenuti asi tak pět sekund po skončení posledního přenosu, najdou se mezi nimi výjimky, které opravdu stojí za to si poslechnout. Nejsem si jistý, zda by se v našem prohnilém hudebním průmyslu dokázali prosadit i bez Superstar, jakkoli jsou talentovaní. Když pominu strašidelnou formu, jakou je soutěž prezentována, tak v ní vidím určitý smysl, a to je obohacování české hudební scény, která to skutečně potřebuje jako sůl. Příkladem budiž Aneta Langerová, která dnes opravdu dělá kvalitní věci a já si ji vždy rád poslechnu. V letošní řadě Superstar se také objevilo pár talentů, kteří jsou důvodem, proč soutěž úplně nepřehlížím. Za všechny bych zmínil jeden. Nejen, že je to neskutečně kundózní baba, ale je hlavně skvělá zpěvačka. Vzhledem k methalllovému zaměření vlastní tvorby vůbec netuším, zda má šanci u nás výrazněji uspět, ale rozhodně bych jí to přál. Tady posílám skvělou věc od Nazareth v jejím podání. Tohle je absolutní paráda! Jenom škoda, že z tříhodinového přenosu jsou tyhle dvě minuty vším, co se dá objektivně nazvat slušnou hudební produkcí.

Howgh.

autor: metlosh

3 komentáře

  1. Je vidět, jak je na tom dnešní mládež špatně, já ve dvanácti jela methalll od Bodomáků k Death, což mi nakonec zůstalo. Jinak co se týhle hromady sraček, co si řiká soutěž týče, viděla jsem to jednou a s čistym srdcem prohlašuju, že zábavnější večer se dá prožít i u sbírky telegrafních sloupů dvacátého století.

    Květen 7, 2011 (3:41 pm)

  2. Superstar

    Je otázkou, zda by se Gábina prosadila nebo ne. Ale bojím se, že pokud by vyhrála, udělali by z ní popovou mrdku jako udělali tehda z Anety Langerové. Teprve teď po pár letech vydává pořádné kousky. Takže otázka, zda jí vůbec přát vítězství a bude si muset odtrpět pár let s popovou masku a nebo jí ho nepřát a doufat,že se jí ujme někdo seriózní a využije její talent správným směrem?!… 🙂

    Květen 7, 2011 (9:21 pm)

  3. cle

    Pořad nesleduju a neznám jedinou soutěžící osobu (a nebýt tohodle videa, tak ani nevím, že je tam nějaká taková a takto zpívající slečna), každopádně jsem nedávno v bulváru zahlídla něco, co asi bude pravda (prolítlo to evidentně víc plátky, jak to teď googluju), a tím pádem nad osudem té slečny i ostatních inkriminovaných nebožáků můžemež plakat již teď: http://www.ahaonline.cz/clanek/trapasy/57090/vzpoura-v-superstar-drsna-smlouva-finalisty-pripravi-o-miliony.html 🙂

    Květen 8, 2011 (1:17 pm)

Zanechat Odpověď

