Metly metlám! Psáno krví a sračkama, co život dal.

Masters 2011 – postřehy okolo

Tři dlouhé roky uplynuly od té doby, co jsem byl naposledy na Masters. Tento rok jsem se to rozhodl napravit a nelitoval jsem. Nebudu se vám tady chlubit jak jsem si to kurevsky užil, že to byli nejlepší Masters mého života a tak podobně – závist je nepěkná věc a já nechci aby jste mi záviděli. O čem vlastně bude tento článek? Tak nějak o všem, co mě napadne – stanovaní, služby, atmosféra a tak podobně – s výjimkou recenzí a hodnocení kapel. To si nechám na někdy jindy.

Lidi
Co se jednotlivců se kterými jsem se potkal na Masters týče, jednalo většinou o dost pohodové lidi. Všichni přátelští, dobře naladění a často obveselení něčím tvrdším (pojď k nám na panáka!) Neviděl jsem žádnou špatnou krev, žádné rvačky, žádné krádeže – prostě pivko, metal, pohoda maximální. Nikdo se se mnou nehádal o tom kde si můžu postavit stan, nikdo mi nechcal ani nezvracel po stanu a tak to má být!
Co se však lidí přímo koncertech týče…to už bylo trošku horší. Metlosh to popsal zrhuba následovně: Když člověk přijel poprvé na Masters, byl nadšený z každého koncertu. Pařil jako ďábel, cpal se do prvních řad a snažil se užít si to na maximu. Jenže čím častěji člověk jezdí na Masters, tím více nadšení opadá. Lidi se nikam necpou, nepaří, nechodí na koncerty a tak podobně.
A je to opravu tak. Vzpomínám si na tlačenice před koncerty večerních kapel. Člověk se jen stěží promotal někam blíže k pódiu. A letos? Kurva, mi rovnou mohli natáhnou červený koberec, tolik místa tam bylo! Lidi si zvykli na nějakou velkou osobní zónu a stáli jeden od druhého co nejdále – místa bylo, že bych mezi nima mohl jezdit se zavázanýma očima na praseti a stejně bych nikoho nesrazil.
To samo o sobě není zas tak negativní – člověk má dost prostoru pro sebe a kamarády, dostane se poměrně blízko k pódiu, s nikým se netlačí. Problém byl v apatickém přístupu návštěvníků.
Asi takhle: první den byl poměrně divoký. Šílené moshpity na Konflikt, Pagan Alliance byly prostě o hubu. Každý správný metalista měl příležitost utržit nějaký ten válečný škrábanec, loket do brady, zvrtnutý kotník… Jenže s každým dalším dnem byl mosh slabší a slabší. Čekal jsem, jaká se strhne na Overkill pořádná mela. Taková energetická, akční a silná hudba – a ono hovno.
A podobně to bylo na většině koncertu. Lidi postávali jako sochy, sem tam udělali paroháče a něco zahoukali. A pak zase zpátky k tupému civění. Žádné pohupování do rytmu, žádné potleskávání. Aspoň trochu si poskočit a zapařit? – ani náhodou! Prostě většina lidí tam stáli jako čůráci, občas si trochu ucvrnkli, ale že by nějaká pořádná masturbace?
Jen tak namátkou – poprvé jsem si podivného chování lidí všiml na koncertě Alestorm. Stál jsem hned ve druhé řadě. No nejraději bych ty kokoty okolo nakopal do prdele. Stojí tam, opírají se o zábrany a srší z nich letargie, lenost a pohrdání. Díky moc, v takovém prostředí se člověk ani nemusí snažit si koncert nějak užít – může si jít třeba sednout do Toi Toiky a rozjímat nad skupenstvím sraček.
Podobné pocity jsem měl i na Arkoně a maximální frustrace jsem dosáhl na Overkill. Netečnost lidí dosáhla maxima. Připadal jsem si jak v té debilní hře, kde se banda lidí sejde na frekventovaném místě (nádraží, stanice metra,…metalový koncert) a v domluvený čas se přestanou hýbat. A ostatní lidi, kteří neví o co jde, na ně čumí jak na debily. Problém byl v tom, že v tomto případě jsem si jako debil připadal já. Copak může člověk normálně pařit, když se kolem dokola nic nehýbe?

Uvaděčka
Co mě nemile překvapilo, byla trapná slečna (paní?) uvaděčka, která prudila během přestávek svými kecy široké metalové publikum. Mám matný dojem, že už jsem tuhle slečnu viděl na Masters 2007, ale to bych možná lhal. Věrní Mastersáci mě však vyděsili tím, že zde slečna uvaděčka zevluje už několik předchozích ročníků.
Co mi na ní tak vadilo? Jednoduše řečeno: hodila se na metalový fesťák asi jako půl litr squashe do mého žaludku (byl by z toho nechutný řiganec). Vůbec nevěděla o čem mluví, neuměla vyslovit názvy kapel a její happy-attitude se hodila na nějakou diskotéku nebo taneční zábavu. Sama si však neuvědomila jak moc se na to nehodí – a to je na tom to nejsmutnější.
Naštěstí ji po pár dnech nahradil statný metalový fotřík, který se s ničím nesral. Zapomínal jména kapel („Teď budou Overkill, pak ještě někdo a nakonec Tři sestry. Jo – Helloweeny jsem zapomněl“), působil pohodovým dojmem, dokázal pobavit („Loučí se s vámi vašich sto pět kilo!“) a byl to prostě týpek na svém místě.

Služby
Z předchozích Masters si pamatuju davy ožralých a nenažraných metalistů, kteří se vychčijou, vyzvrací a vyserou kde se jim zachce (třeba i na strop Toi Toiky – fuck you, gravity!). A pak se v tom třeba i vyspí. Po ránu vykoupí všechny potraviny v obchodech, vyberou všechny prachy z bankomatu a zanechají za sebou jen spálenou zemi. Vizovice se topí v haldách plastových pivních kelímků a než se za rok ze všeho toho bordelu vyhrabou, už jsou zase po uši ve sračkách.
Naštěstí se tohle změnilo. Ne všechno – chcalo se kde se dalo, Toi Toiky byly pořád zesrané a země byla pokryta haldami smetí. Ale to už k fesťáku patří a kde je hafo lidí, tam je holt hafo sraček a bordelu. S tím nikdo nic neudělá.
Co se teda změnilo? Obchody byly dobře zásobené – takřka cokoliv po čem hladový (žíznivý) metalista toužil, taky našel. Nevím jak Albert ale Tesco Express bylo poměrně dobře zásobeno až do konce – jen ty energeťáky za deset kaček jim došly. I z bankomatu se mi podařilo vybrat nějaký peníz.
Velkým překvapením byla i řada stánků, která vyrostla okolo areálu. Pivo, chlast, párky, maso a metal kam se člověk podíval. A za rozumné ceny. Ne jako ti kokoti v areálu se 100% přirážkou. Ale abych byl fér – dobrý Gambáč se dal i v areálu koupit za rozumných 30Kč.

Kecy v programu
Jedna z věcí které mě po ránu bavily bylo listovat oficiálním programem Masters of Rock, který se dal za cenu jednoho piva koupit u vchodu. Já se strašně rád bavím u různých marketingových a reklamních keců a žasnu nad tím, co všechno jsou lidi schopní vymyslet za sračky. A když spojíte absurdní reklamní kecy spolu s methalllem, může z toho vzniknout jedině dobrá zábava. Pokusím se vypsat ty nejlepší věty a hlášky z programu. Občas člověk ani neví, jestli to autoři textu mysleli vážně, nebo z toho taky mají takovou prdel jako já.

Výkvět pohanského podsvětí spojil své síly, aby do vás napumpoval notnou dávku uhrančivého zemitého metalu! Fintroll – zběsilí, temní a nelítostní sekernící v čele s hrubiánem Mathiasem „Vreth“ Lillmanem, jehož hlasová síla by byla schopná pokácet les, se na jednom pódiu utkají s folk metalovými bardy ze země malebných pohledů a horských štítů, ze Švýcarksa.

Zcela úžasná je definice hudby australské kapely Airbourne: Silný rock´n´roll pro všechny pivní zhýralce, co neřeší politiku ani sociální nespravedlnost.

Nebo: Vztek, krvežíznivé šílenosti, pohled na krvavé, utrápené oběti, jako ve stavu opilosti silným vínem, pódium hoří a jejich tanec je obrazem neklidných duší. Watain sami sebe uvrhli do světa ohlušující hudby, daleko do hlubin black metalové propasti, hluboko do sféry podvědomí, ke je možné zaslechnout ozvěny nejniternější podstaty bytí. – Páni, to je tak temně poetické, že ani nevím jestli mě z toho mrazí v zádech nebo bránice chytají záchvat smíchu.

Poměrně zábavná jsou i různá kratičká slovní spojení, jako například že Oomph! hrají „tanz-metal“, Arkona jsou „ruští pagan-metalový řeholníci“ nebo „Brainstorm jsou originální, od rychlých dvoukopákových orgií, přes tvrdé bastardy až po výpravné melodické krajinky znějící až hymnicky.“ Kdo nečetl neuvěří. Je mi skoro líto ztráty programů z předchozích let – na druhou stranu se těším, jaké hlody pro nás připraví na příští ročník.

Tož to ode mě prozatím vše. Časem snad ještě sesmolím nějaké to hodnocení kapel které jsem měl tu čest shlédnout.

Autor: Richaaarrrd

MoR´11 – Alestorm, Pagan Alliance, Rhapsody, Airbourne, Watain a další
Masters of Rock 2011 – Několik nej
Těšíte se na Masters?

2 komentáře

  1. Pingback: MoR´11 – Alestorm, Pagan Alliance, Rhapsody, Airbourne, Watain a další « methalllblog

  2. Pingback: Několik NEJ z Masters of Rock 2012 « methalllblog

Zanechat Odpověď

