Metly metlám! Psáno krví a sračkama, co život dal.

2011 by Ozzy

Když se člověk celý rok pilně věnuje sledování tvroby svých oblíbenců, žánrových stálic (ne povinně oblíbenců), ale i objevování nových kapel, je pak celkem fuška celý ten rok shrnout. Když všechny skvosty zpátečně procházím, je těžké jich vybrat jen pár a ještě jim pokud možno vybrat umístění na pomyslném žebříčku. Jako i loni tady jsem si tento proces náležitě užil a dal mu dost času a příprav, aby bylo moje hodnocení co nejpřesnější.

Jsem si vědom, že můj seznam bude poněkud odlišný od většiny kolegů nebo čtenářů. Nějak netíhnu ke všem velkým jménům, rád se motám v různých žánrových vodách a za každým z titulů si stojím a věřím, že vás těch pár kapel, co ještě neznáte, minimálně překvapí.

Použil jsem osvědčenou strukturu: krátký komentář (pro takové množství titulů by keců bylo až příliš) a video. Tady je mých TOP 20:

.

1. Pain Of Salvation – Road Salt Two.

Minulý rok jsem předchůdci této desky udělil druhé místo, ale tentokrát nebylo opravdu co řešit. Není to žádný nářez, ale spíš skvost pro labužníky. Protože je to podle mého názoru deska roku, jsem výjimečně zvolil dvě videa, nejen kvůli podstatné rozdílnosti skladeb, ale i proto, že jsem holt jedinou nedokázal vybrat…

.

2. White Wizzard – Flying Tigers

Přiblblé jméno, ještě přiblbější a zábavnější video ke starší hitovce Over The Top, ale zároveň se téhle desky nedokážu nabažit a stále se k ní vracím při nočních připitějších návratech domů temnými uličkami Barcelony. Není to žádný progresivní skvost, ale naprosto svéží a upřímný heavy/hard rock , který dnes už jen tak někdo nehraje a s takovým umem, že mi dává vzpomenout na ty rock/metalové klasiky, co jsem poslouchal jako puboš, a říkal jsem si, že to dnes už nikdo neudělá. Oni mě naštěstí vyvedli z omylu!

.

3. Jorn – Live In Black

Pokud přeskočím svou odvěkou slabost pro Ozzyho, Jorn je naprosto nejlepší zpěvák chodící po téhle planetě. V loňském roce se mu konečně povedlo vydat pořádný živák, i když to DVD mohlo mít lepší záběry, ale i tak, je to bůh!

.

4. Evergrey – Glorious Collision

Další moje srdcovka. Glorious Collision není v diskografii Evergrey na špici, a do toho jsem poznal veškeré zákulisní věci/sračky kolem kapely jako málokdo, ale i tak z muziky sotva dýchám!

.

5. Guano Apes – Bel Air

To album buď milujete nebo nenávidíte. Já jsem po několika pokusech zapadl do první skupiny a zvykl jsem si i na jejich nový projev.

6. Devin Townsend – Deconstruction

2011 byl i rok Devina Townsenda. Dokončil svou tetralogii a vydal hromadu bonusového materiálu. Tady ukázka z jeho desky Deconstruction a následně i živé EP.

.

7. Devin Townsend – Live EP

Tak povedený živák a EP dohromady jsem už dlouho neslyšel… klepu se na DVD, které vyjde v létě.

.

8. Mayan – Quarterpast

Mark Jansen opravdu umí tvořit. Konečně si vzal volno od Epiky a natočil s bandou kámošů mistrovské dílo. Špičková metalová opera. Vybral bych i lepší kousek, ale je tu málo oficiálních videí.

.

9. Opeth – Heritage

Hádejte se, souhlaste nebo ne. Tahle deska je vynikající…

.

10. Sólstafir – Svartir Sandar

Pro mě jeden z nejzajímavějších objevů roku. Islandská kapela míchající psychadelický rock, indie a špetku black-u. Poslední tři týdny se jí často věnuju.

.

11.-20.

.

11. Mastodon – The Hunter

Téhle kapele bylo vzdáno mnoho poct. I s novou deskou se stavím do řady.

.

12. Cavalera Conspiracy – Blunt Force Trauma

Bratři Cavalerovi a Marc Rizzo – vražedně dobrá kombinace.

.

13. Red – Until We Have Faces

Americký rockový koutek: Kapelu Red z vás nikdo nezná a proto ji sem dávám a zároveň chválím aktuální desky Rise Against a Staind.

.

14. Powerwolf – Blood Of The Saints

Hodně málo kapel vylétlo za poslední dva roky o tolik, jako tihle psohlavci v rouchu křesťanském.

.

15. Russian Circles – Empros

Post metal: ténhle žánr mě za poslední dva roky neskutečně pohlcuje. Po zkušenosti s Junius a God Is an Astronaut se tomuto žánru věnuju intenzivněji. Již uvedení Sólstafir částečně zapadají, Russian Circles v příloze a dále chválím i Obstacles a Long Distance Calling.

.

16. Evanescence – Evanescence

Posledních pár let, po Origin a Fallen,  jsem je celkem ignoroval a zavrhoval, ale nejen mě letos příjemně překvapili.

.

17. Ava Inferi – Onyx

Portugalská čarodějnice a Blasphemer z Mayhem. Krása chladu.

.

18. Between The Buried And Me – The Parallax: Hypersleep Dialogues

Nic pro slabé povahy. Kdo podlehne, brindák s sebou.

.

19. Deadlock – Bizarro World

Chytlavý babský koutek: Deadlock mají konečně celkově povedenou, i když občas přeslazenou novou desku a zelenáči Amaranthe jsou jako „dávat šlehačku na Nutellu“. ;D

.

20. Silent Stream Of Godless Elegy – Navaz

Dal bych sem ještě hromadu věcí, ale rád to uzavřu tuzemskou kapelou, na kterou bychom měli být hrdi, jelikož podpis smlouvy u Season Of Mist a konečně nějaká reputace v zahraničí nám prospěje, hlavně žádní Seven!

.

Seznam by šel i dál, takže jen v rychlosti:

Nové desky In Flames, Threat Signal, Times Of Grace, Death-Destruction, Within Temptation, Decapitated, Machine Head, Vallenfyre…

Update: Autumn, Junius, Animals As Leaders, Cynic, Fluxius, Exit Ten, Periphery, Tesseract…

.

Těšíme se na 2012!

Oz

2 komentáře

  1. Waiteh

    Potěšil si mě s reakcí na Guano Apes – konečně někdo kdo respektuje,že kapela se vyvíjí a neofrfňuje nad tím.
    A se SSOGE taktéž slova do pranice ! Paráda !

    Únor 16, 2012 (6:50 pm)

  2. oozzzzyy

    Dik, potesi. Tak doufam ze te jeste neco zaujme, co treba neznas. take care

    Únor 16, 2012 (7:50 pm)

Zanechat Odpověď

