Metly metlám! Psáno krví a sračkama, co život dal.

Brutal Battle – Round 1

Protože Report z Brutalu 2012 nesklidil moc pozitivní ohlasy a pouštět se do víru nekonečných reakcí na komentářů a hádek je asi tak plodné jako bušit hlavou do zdi, rozhodl jsem se, že vám, nespokojeným čtenářům, odpovím takto a uvedu pár věcí na pravou míru. A nezapomenu na nikoho, nebojte se.

Tom – Hmmm je smutný, že si ten autor nejdřív nezjistí současný složení kapel, když o nich píše report – to je jako kdyby psal o květnovým koncertu Metalliky v Praze a napsal že kytarista Dave Mustaine zahrál špatně sólo….no nic no – asi se zastyděl a už to naštěstí opravil a teď si připadá – doufám jako blbeček. To že vynechá nějaký (i když třeba hlavní kapely) to je otázka vkusu každýho z nás, kdo tam byl a na co se těšil, zvuk taky vnímáme každej jinak….ale to urážení a napadání je dost ubohý a hloupý! Navíc jestli autorovi vadila Abbathovo vesta s nášivkou Blizzard beast – tedy obalem desky Immortal s ksichtama, je divný, že mu nevadila džíska Roba Flina s nášivkou Machine Head…:) No a sraní – to je holt sraní! :) Ale jako report z takhle velký a dobrý akce je fakt trochu slabej!

Nesthor – Jasně, překlep s Abbathem a Demonazem byla moje blbost jak mraky. Add urážení a napadání: Devíza tohoto blogu je, že se s tím zkrátka neserem. Když něco stojí za hovno, napíšeme, že to stojí za hovno a nebudeme chodit kolem horké kaše. Ovšem na co jsem zapomněl byl fakt, že toto si přečtou i lidé, kteří zde pravidelně nechodí a nebudou na to zvyklí (a že vás bylo!). Proto z toho mohou být rozhozeni. Když zabrousíš do jiných článků zjistíš, že je to všude stejné – viz třeba rage recenze na Leaves‘ Eyes. Add Abbathova nášivka: Je možné, že to byl přebal Blizzard Beasts, ale na ní jsou ksichty všech členů kapely. Stál jsem dost blízko na to, abych si byl téměř jistý, že tam byl jenom Abbathův ksicht. Nota bene něco jiného je nášivka se jménem kapely, popř. kapelní trika a něco jiného vlastní obličej přes celá záda. Trochu to zavání egoismem.

Hogath – Opravdu psáno sračkama 🙂 Hned první slova v záhlaví vystihují obsah celého blogu.

Nesthor – No jasně! Vždyť to píšem v záhlaví, tak přece nebudeme lhát, ne?

Anon – Ach, dnes už je velký spisovatel takmer kazdy. Tragicky report.

Nesthor – Stejně tak jako je dnes každý velkým kritikem. Holt doba internetové anonymity. Každý si může psát, jaká hovna se mu zlíbí.

Asura – Nejde mně o to, že urážel Trollech, to už jsem slyšel x krát a neberu si to osobně. Na to kašlu. Ale vynechat v „reportu” třeba Sodom, Toxic Holocaust, Inquisition, At The Gates, Municipal Waste a další kapely je taky vrchol demence. Ale holt s tím nic neudělám, alespoň že už opravil „report” u Immortal. A u sraní se asi tvářil zase jako čůrák on a asi to byl podle něj ten nej zážitek z festu. Jak psal Dalihrob, je to „znalec” :-) A máš pravdu s těmi akcemi venku (hlavně v Německu), merchandise naprosto parádní za velmi slušné ceny a výběr také zajímavější.

Nesthor  Vrchol demence je diktovat, co je povinné a kdo má mít jaký vkus. Nota bene, když At The Gates tam zahrnuti jsou. Nej zážitek z festu sraní rozhodně nebylo. Brutal byl, je a bude parádní a dle mého nebude trvat dlouho a bude srovnatelný s těmi „akcemi venku”.

Fjord  Asura? Sníme ho? A z jeho kostí si uděláme obrácený kříže?

Nesthor  Tipuju nějakou referenci na Trollech? Já bych vám ale, pánové, nechutnal, nejsem totiž křesťan a chutnám po dezinfekci.

Fjor  Uražet Trollech je docela průser a IMMORTAL to už je uražka vrchol!ja sice nebyl na Brutal ASSAULTU ale videl jsem je o den Dřiv v Německu na PartySan festu a mel jsem z nich dobrej dojem to samý NILE jinak me tvuj report pobavil hlavně s tim sraním to si mohl rozvest víc určitě by se nad tim kdejací grind core fekalisti pozastavili,no zajmalo by mne kolik tam bylo zkutečnejch fanoušků metalu když jsem tam byl v loni tak jsem tam viděl tolik zbytečnejch existencí co s metalem nemaj nic společnýho co patřej spíš nekam na nadraží nebo do kanalu,nekteří se tam váleli pod hradbama doslova ve vlastních excrementech jestli to nekdo čte doporučuju jezdit na festy ven mam dokonce i ten pocit že se to už vyplatí i finančně a da se tam levně nakoupit i merch od kapel,LP,CD atd tady je všechno předražený jo a nakonec čekal jsem že se zminíš o KAMPFAR meli prej nejlepší vystoupení na BA co jsem slyšel,ja si na ně zajedu 19 řijna do Dresden Scullcrusher club tam si je dozajista vychutnam.

Nesthor  Okej, takže za a) mají Trollech nebo Immortal nějakou imunitu nebo patent na geniální hudbu? Ne, takže se docela dobře můžou najít lidi, co je nemusí. Za b) v Německu mohli být sice parádní, to ti neberu, ale na Brutalu mě prostě nenadchli a psal jsem proč (Immortal): přebuřené jak sviňa a pro někoho, jako jsem já, kdo black prostě nemusí, rozhodně žádný zázrak na to, že to byla kapela, která dostala obrovský prostor a všechno. A musíte uznat, že Abbathovy tanečky a pohyby jsou prostě k smíchu. Nebyl jsem jediný, kdo se hlasitě smál při tom „krabím” pohybu, kterým se přesouval z jedné strany pódia. Za c) skutečný fanoušek metalu. Co to je? Něco jako skutečný black metal? Nebo skutečný metal (jak proklamují trve metl Manowar)? Já fanoušek metalu jsem a jsem si jistý, že to neznamená omezenost na jeden subžánr nebo seznam kapel, které člověk MUSÍ zbožňovat. A pokud to nebylo mířeno na mně, tak si myslím, že tenhle report je, co se týče zachycených kapel, ještě relativně v pohodě na to, kolik lidí se tam neustále válelo pyskem v příkopě a zašli si zapogovat akorát tak na Amon Amarth. Taky jsem tam nejel jen proto, abych tam viděl úplně všechno a nadrženě tady o tom psal. Sociální zkušenost z Brutalu je taky důležitá. Za d) Kampfar jsme bohužel nestihli.

Dalihrob  Pán je koukám znalec…

Nesthor  Znalec jak v čem, nadšenec určitě.

Dictatörr  seš zasranej mrdkapták… a to už léta lidi neurážim… ale tento report ač jsem nebyl na místě mě dosti uráží… Dictatörr von thrashing

Nesthor  Mrdkapták  dost dobrá urážka, pamatuju si. Report tě uráží, ač jsi nebyl na místě. Hm, čím to bude? Cítím ve vzduchu fanboysim.

Asura  Immortal s Demonazem na pódiu? Jsi byl tak sfetovanej Ty. Demonaz nehraje live sakra dlouho už od dob At the heart of winter. Byl to Abbath. Reportáž hodně slabá. Napadání kapel, urážení a nadávky… hmmmm… Pokud byl report myšlený jako parodie nebo ironie, tak se omlouvám. Ale o tom silně pochybuji.

Nesthor  Demonaz, Abbath: moje chyba, sypu si popel na hlavu. Napadání kapel, urážky, nadávky  celé je to psáno v ich formě s dostatečným použitím slov jako myslím si, dle mého, podle mě, apod. Takže to opravdu je stylizováno do ryze subjektivního pohledu, který jsem měl. Opět platí to, co jsem psal někde výše – stylizace, která nemusí sednout každému, zvlášť, když tady zavítá omylem. Ano některé věci jsou zbytečně samoúčelné a nevyargumentované, ale zpětně už to měnit nebudu. Add Trollech, když už tě tady mám: Nic proti vám. Je fajn, že máme v Česku i nějaký extrémní metal, který jde i za hranice s početnou skupinou fanoušků (která se nám zde, jak vidno, taky slezla). Fajn je i to, že hrajete v češtině, ale upřímně některé slovní obraty zní dost klišovitě a zkrátka… debilně. Myšlenka kapely jako takové určitě dobrá. Po hudební stránce jste mě ovšem vůbec neoslovili (a co jsem se díval, tak na různých webzinech taky spíše průměrné hodnocení, no offense) a naživo též ne. Jenže to ta zatracená subjektivita. Věřím, že kdyby report psal Dictatörr, tak vás vychválí do nebes a zase zdržkuje něco jiného.

Sakal  Tak to je ten nejdebilnější report, který jsem kdy četl.

Nesthor  Velice přínosná kritika. Díky ti za ní.

Lennroe  Já nevím mě teda Nile přišli dost šílení, jako by jim někdo pomíchal noty, nepostřehla jsem ani kde končí jedna písnička a začíná druhá, ale je fakt, že fanoušků tam měli spoustu, ale jména se skandovala i na jiné kapela, to zas né že né.
Na Immortal jsem taky čekala lepší šou, ty plameny byly trochu nuda, na Samael to aspoň mělo styl ale oni se jen snažili být hrozně moc black.
Na Chrisův popud „Scream like you want to kill!” jsem definitivně přišla o hlas a vůbec jsem tam ak nějak málem chcípla, páč jsem dostala v moshi přes hubu a nějak jsem se nemohla dostat na klidné místo a přesně jak říkáš, člověk nikdy nestojí dost ve předu…
Ve čtvrtek dopoledne náhodou hráli třeba Totem, ti byli super a Napalm death no ti mě odrovnali, z druhý řady byli perfektní dokud mi někdo na poslední písničku neposadil za krk jednoho stage divera, to jsem se celkem lekla. Ale jinak skvělí.

Nesthor  Je fajn vidět někoho, kdo sdělí své zážitky, které mají všichni rozdílné, a nepíše věci typu: „Jsi čůrák. Nerozumíš pravému metalu. Immortal jsou neljepší a hovenný démon posedne tvé rektum!”. Neberte mě špatně, Brutal rozhodně byl jeden z top zážitků tohoto roku. Crowd-surfing, super lidi, boží kapely. A ostatní to určitě vnímali stejně.

Blacker  Autor clanku zjevne nemusi black metal, jinak by nepsal takove picoviny… Demonaz s Immortal nevystupuje uz peknou radu let. Nez se ztrapnovat a hodnotit hudbu ktera me nebavi, to je lepsi nepsat nic. Rada pro priste.

Nesthor  Yep, já jsem spíš na ten death. Hudbu, která mě nebaví, jsem nehodnotil. Věděl jsem, že se mi Immortal nelíbí, ale na živo jsem čekal atmosféru, která mě dokáže strhnout. Parádní blackovou show, která bude pastva pro oči. Nedostal jsem, ergo byl jsem nasraný. Jednoduché.

Toť vše, přátelé. Pokud chcete, spusťte opětovnou palbu. Pokud ne, přečtěte si nějaké starší články, třeba se vám budou líbit více a možná na některé věci budete mít stejný názor jako autoři. A klidně se vyjadřujte. My totiž kritiku bereme. Taky jsme mohli všechny komentáře zakázat nebo smazat, ale proč? O hudbě se s vámi vždycky rád pobavím. Keep banging!

Autor: Nesthor

2 komentáře

  1. A teď najednou všichni mlčí. To je zajímavé. Tady nikdo nic neví. To je zajímavé. Morávek, že je to zajímavé? Ale to bude chlapci tím, že jsem vám dosud ukazoval pouze svou laskavou tvář 😀

    Srpen 20, 2012 (10:01 pm)

  2. morbivod

    Já myslím, že autor uvedl vše na pravou míru a že by bylo zbytečné na nesrovnalosti článku dál upozorňovat, ba vůbec věnovat mu pozornost.

    Srpen 21, 2012 (9:33 am)

Zanechat Odpověď

